søndag 25. september 2011

Søndag og febert...

Igår drovi til Tromsdalen å gikk tur til Lavoen. Det var mange som hadde valgt å ta turen ut akkurat denne lørdagen, vi møtte på mange, både unge og eldre, på denne fine høstdagen :-)

For noen år siden, da Rune trente TUIL, benyttet vi oss mer av dalen. Det var koselig og være tilbake !

Linus og pappa :-)

Hærlig!

Linus fikk på skoene, å så var det ut å gå, å utforske :-)

Hit og dit :-)

Ikke vanskelig og se hvem som leder an,
selv i oppoverbakke :-)

Kooos!


Tok bilde først, når de fleste hadde gått fra "camp`en" .

Da vi skulle vende tilbake til bilen, foreslo Rune at vi skulle gå litt oppover, også rundt, "tar bare 5-10min ekstra) for så å gå mot bilen igjen. Okei, tenkte jeg, samtidig som jeg foreslo at jeg kunne prøve å bære Linus i meisen.

hmmmmmm...............

Hadde vell omtrent gådd 500m når jeg kjente at dette var t u n g t!!
"Når e vi fremme??" "Må vi gå så fort?" "Har du feilvurdert avstand veldig eller?"
lød det klagende fra meg...

Rimelig kjapt å konkludere med at jeg ikke er skapt for å bære tungt...
hadde jeg trillet vogna hadde det ikke vært noe problem!

Linus sovnet i meisen mens vi gikk, og fikk seg en liten blund i deilig frisk Tromsdal luft :-)

---------------------------------------------------------

Idag har Linus vært tidvis slapp, sliten og kosete.... lille kroppen har hatt feber og forkjølelse.
Gudmor E og gudfar T-A stakk innom i formiddag, og hadde med kake, Linus spesielt, var nøyd ;-)
Første dagen, på lenge, hvor vi ikke har vært ute å lekt hverken formiddag eller ettermiddag....
Men vi tok oss en kort trilletur i ettermiddag, for at vi begge skulle få litt friskluft :-)

Er ikke i storslag jeg heller, men om formen er ok i morgen, satser vi på å få med oss barnesang, i Åpen barnehage.

I morgen er det en uke til siste permisjonsdag...
Barnehageplass-mangel er mildt sagt ei utfordring man tenker mye på om dagen... jeg lurer på hvordan andre løser denne problemstillingen... og jeg lurer på hvordan vi til slutt skal klare det...

Kjære nissen, vi ønske oss 50% barnehageplass (om ikke annet),
vi har alle vært snill i hele år !!!! :-)
mvh Linus, mamma og pappa

Fin ukestart alle!


1 kommentar:

  1. Så flotte bilda av dokker i dejlig høstvær. Håpe nu d ordne sæ snart m barnehageplass for Linus-snusk. <3 varm klæm fra mæ

    SvarSlett