søndag 3. juli 2011

Søndagsharmoni ..

De er så utrolige de små barna... min fascinasjon vil ingen ende ta! Tenk på alt de lærer seg på rekordtid, å alle  nye situasjoner de tilpasser seg! Ta bare ett eksempel, brødskiv spising.... Fra første bit med brød Linus fikk, visste han ( i likhet med alle småttiser) hva han skulle gjøre med den... Denne nye biten skal altså ikke svelges fort ned, slik morsmelk og grøt, fruktpure osv... neida denne biten skal smakes på, og tygges på og i det hele tatt. Han er så fliiiiink!!! ;-) Det er så rart, tida går som kjent så fort... Det som i forrige uke, var nytt og sensasjonelt.. er denne uken blitt en selvfølge... men nå er det nye ting som imponerer oss ! :-) Som førstegangsforelder er dette sikkert litt ekstra spesielt... jeg er iallfall verdens stolteste mor og har verdens flinkeste lille gutt ;-) Ja men det er jo slik... hehe...

Jeg er (til dels) tilhenger av rutiner... iallfall når det gjelder enkelte ting.. Men samtidig synes jeg det er så viktig at alle små faser møtes av oss, når de er klare for det... Linus har fra han var noen måneder vært flink til å finne roen å sovne selv på kvelden, uten en lyd i grunn... men så var det en periode / fase hvor han ikke klarte det helt... da sang jeg ,,, <3 dette var vell så godt for meg... Men nå en stund, har vi gått tilbake til slik det var før. IGJEN blir jeg så stolt av den lille håpefulle, han tilpasser seg så fort, er så trygg og god :-)

Nå sitter jeg bare å slapper av med etpar munnfull med rødt. Har vært koselig å ha familie på besøk i byen, selvom de ikke bodde her hos oss! Jeg ser bare mer og mer frem til ferie, å begynner så smått å tenke på å gjøre klart alt som skal være med. OG ikke minst jobben med å gjøre leiligheten ren og pen, samt ryddig... før vi drar, slik at den er klar for besøk av Tromsø-"turister" mens vi er borte :-)

-------------------------------------------------------------------------

Tidligere i uken, gjorde jeg ett innlegg, som jeg glemte publisere.. Slenger med bilder som skulle være med i det. Som nevnt på min FB-profil tidligere, så får Linus fotball inn med morsmelka, for jeg har funnet kunstgress i bleien ;-)
SJEKK teknikken!! ;-)
Ønsker dere alle en fin ukestart! Sola skinner her i kveld, tvi tvi for morgendagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar