lørdag 2. juli 2011

Narvik-besøk :-)

Denne helgen har min søster og datteren hennes + svigersøstra mi
tatt turen til Tromsø, jente- og shoppingtur :-)
De tok inn på hotell i byen, da vi desverre ikke har så mye plass til gjester...
Fredags kveld kom de hit og fikk seg sein middag - og kake selvfølgelig!! 
Jeg gjorde ett nytt forsøk på peanøttkaka, og faktisk egnet den seg ikke på trykk...
men også denne var gooooood :-)

Av varmrett, serverte jeg en rett som heter Flyvende Jakob :-) 
Den er veldig smakfull, og mamma pleier ofte å servere den! (glemte å ta bilde...)

Deler oppskrifta med dere:

FLYVENDE JAKOB

2pak bacon (stekes)
1 grillet kylling (rives i biter)
1/2 pose peanøtter
1-2 bananer (skjæres i skiver)
1 pk fløte
1/2 flaske Heinz chilisaus
3-4 ss chilli saus (type kinesisk)
1 liten boks ananas

Bland kylling, ananas og peanøtter og banan i en ildfast form, spre bacon oppå det igjen. Visp fløten sammen med chili-sausene og hell over.

Stekes på 200 grader i 20min.
Server med salat, brød og ris/pasta.


---------------------------------------------------------------------------

Idag har vi vært sammen med Ebba, Ingrid og Veronica i byen, handlet litt og cafe-et litt :-)

Da de kom tilbake til oss i ettermiddag, hadde tante-Ebba med seg gaaaaaave!!! :-)
( Jeg fikk også gave :-) viser det en annen gang)


Innpakningningen er nesten det morsomste for den lille... :-)

Jeg fant  forresten så flotte fargerike sokker på HM,
synes sennepsgult var  f r e s h t til blått :-)

I
Innholdet var kjempeflotte klær fra Benetton <3
Tusen takk !!!

Linus koser seg hos Ingrid Marie, søskenbarnet sitt.
Og for en sjelden gang fikk han lov å spise på telefonen, E N D E L I G ;-)

Tante Veronika var også her... men tante Ebba lurte seg unna kamera ;-)


Imorgen skal de innom Plantasjen før de returnerer til Narvik, og trolig får vi tid til en kaffe inni byen også :-)
Koselig med besøk!!!

Og om en liten uke er vi alle 4 søsken, med barn og partnere
(uten jeg da... min partner skal sørover på cup, før ferie....) 
samlet hos pappa i Brøstadbotn/Dyrøy. Det gledes !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar