lørdag 23. juli 2011

Tilbake fra blogg-ferie .....

Der var jeg på blogg-nettet igjen! Første dag i ferien startet med at mitt mobile-bredbånd var blitt ødelagt... å da ble det noe vanskeligere å få seg til å blogge.... men nå har jeg lånt mammas pc, og blir nok å bruke den mens jeg er i Narvik....

Det er en særdeles grå, tung regnfull dag idag i Narvik, og jeg tenkte med meg selv iløpet av morgentimene, at det nok speiler nordmenns stemning forøvrig idag... Det er helt ubeskrivelig tragisk det som har hendt i hovedstaden, samt med ungdommene på AUF-leir... Aviser, radio og ikke minst TV oppdaterer fortløpende om saken... og jeg må innrømme at det er godt å ta en liten flukt og sette meg med pc`n og se på feriebilder og fine minner som er laget. Stadig vekk blir man påmindt om hvor fort ting kan skje, og at vi må være flinke å ta vare på hverandre og glede seg over stort og smått hver dag!

Jeg velger å legge ut bilder fra ferien så langt, kanskje andre også har behov for å få litt annet å se på!

Den første uka tilbragte jeg og Linus hos pappa min, sammen med mine 3 søsken med familier. Pappa har bygget seg en hytte med husstandard, ca 200meter fra barndomshjemmet (Brøstadbotn, Dyrøy kommune). Jeg kan ikke unnlate å skryte av pappan min, han er 76år og har bygget mye av hjemmet og garasjen selv , med noe hjelp fra fagfolk selvfølgelig og diverse. Men han er ett arbeidsjern fra 08-16! En travel pensjonist, som alene og sammen med kjæresten alltid har noe å gjøre!:-)
Broren til pappa og  kona har bygd rett ved siden av. Sammen er pappa og onkelen min ett godt eksempel på to-gode-naboer, de er utrolig gode venner og har en felles lidenskap i bl.a fisking ! Det var flott at vi alle søskene fikk til å treffes. Hugo bor sørpå med familien sin, og vi andre nordpå, så det er ekstra hyggelig når vi alle er samlet!

Det er altfor sjeldent Linus treffer sin bestefar, men det er koselig og se at de har så god tone straks de treffes :-)

Linus og bestefar (min pappa <3)

Koooser seg :-)

Gutta spiser middag
Isak 8år, Vebjørn 4år, Brage 5,5år og Linus 8,5mnd :-)

Leke med biler en gryyyyy tidlig morgen ;-)

9voksne og 5barn var vi på det meste...
da ble det folksomt hos pappa, og litt rot måtte man leve med ;-)

Thea ville tegne... det ville alle de andre også ;-)
Min bror, Thor assisterer :-)

Min bror Thor med sine barn, Vebjørn og Thea, utenfor hytta.

Thea eelsker fart og spenning :-)

Vebjørn også :-)

Hytte-huset til pappa, og garasjen som er ny fra året.

Utsikt fra verandaen, Senja bak tåka ;-)

Fronten. Og Linus`nye desse :-)

Linus og min bror Hugo.
Kveldskoooos :-)

Det var det jo tok med i kveld. Imorgen kommer det bilder fra Lofoten ferien, som vi kom tilbake fra igår! Da var jo selvfølgelig Rune kommet tilbake fra Cup på Hamar. Mamma ble også med til Lofoten, også fikk vi selskap av familien Nordmark/Hansen med lille Selma etpar dager også! Kooos!

I morgen formiddag skal vi i hage-bursdagsselskap til gu`barnet vårt som fylte 5år her om dagen ! Tvi tvi for oppholdsvær :-)

Ps: Linus har blitt så stort iløpet av ferien! Kryper som bare det, røyser seg, går litt mens han støtter seg... og går MASSE om vi holder han i hendene ;-) Han har masse vilje og pågangsmot, litt forsiktig, men også litt for tøff.... og det gode humøret og smilet er fortsatt på plass :-)

Ta vare på hverandre alle sammen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar