fredag 27. mai 2011

Tur!

Jeg har aldri gått så mye som jeg har gjort i det siste. Å jeg liiiiker det! Jeg faktisk foretrekker det, fremfor buss og bil. På denne tiden av året er det jo bare deilig, i værste fall regner det... å det er nå bare litt friskt om man er godt kledt :-) Linus er særdeles fornøyd når han får sitte i vogna å få med seg alt, sover godt i vogna gjør han også :-) Det skal sies at ikke hver tur er spesielt lang... noen ganger går jeg bare til Linus er sovnet, så sover han videre på balkongen, mens jeg gjør mine husmor plikter :-)

I formiddag var det ikke så greit å være liten Linus, trur ikke det er så alfor lenge til det kommer en liten tann ut.... ;-)

Men kommer vi oss ut, så er alt så mye bedre :-) <3


Hundremeterskogen:-)

Mange spennende stier...

Lavvu i lysløpa.
Det er så fin natur rundt oss her vi bor, som jeg ikke har fått utforsket og satt pris på før nå. Er uten tvil deilig å gå på skogsstier fremfor asfalt. Valgmulighetene er mange, og vi finner stadig nye stier. Vogna har fått sine utfordringer, og jeg må si meg fornøyd med dens prestasjoner ;-)





For noen uker siden trillet jeg, Helene og Berit (som også er i permisjon) med guttene våre rundt om her på Sydspissen / Fagereng. Ingen av dem bor her i området, så jeg fikk vist dem litt rundt. Vi avsluttet dagen med medbrakt brunsj, kaker og kaffe i deilig sol. Å utrolig nok, sov alle guttene samtidig ;-)


Trenger ikke Cafè,
når man finner ett ledig bord i skogen / Næringsparken :-)

Helene og Berit (Erik og Birki sover i vognene sine)
Det smakte ekstra godt med kaffe og kake ute i det fri :-)
Får håpe godværet ikke er brukt opp nå i mai, og at vi fortsatt kan få mange fine solfylte turer, og at kanskje Linus kan få stikke tåa si i havet nede i Bukta iløpet av sommeren ;-)

Det er, som nevnt.. mange turer på oss iløpet av en uke.Turer med mål og mening.... turer for den eventyrlystne og nysgjerrige, for den søvnige og turer for den som synes det er deilig og være ute... :-)
Felles er, godt selskap, frisk luft, flott natur og masse inntrykk... -og en god start for en liten kar som forhåpentligvis blir å være glad i å være ute :-)

-------------------

Så hva var det jeg MÅTTE ut å kjøpe, jo en pedometer... eller skritt-teller som vi vell kaller det :-) Har aldri eid det før, men syns det ble litt interessant å se hvor mange skritt jeg faktisk går i løpet av en dag. Synes ikke jeg er spesielt mye i ro iløpet av en dag nemlig ;-) Den blir neppe fast følgesvenn. Men 49 kroner på Chlas var den verdt ! :-)


Mitt nydelige pedometer :-)


Er forresten veldig fornøyd med vinneren på Norske Talenter! Har ikke fulgt med tidligere, men for en nydelig ydmyk talentfull gutt! :-)

Fortsatt fin kveld til dere som er innom :-)


Nydelige Linus, som er 7mnd imorgen!




2 kommentarer:

  1. heia!

    Ikke fådd med mæ at du hadde blogg:)

    Ser du har vært på rette butikken å kjøpt pedometer, Clas ohlson!!!!:)

    så ut som dåkker koza dåkker.. Fine bilda du har tatt å:)

    adr til bloggen min e litt feil:)
    rett er rhfo2.blogspot.com eller prfoto.org
    skjer ikke så mye på den bloggen så e ikke så nøye eg:)

    Nu skal æ på jobb, men du får ha ei fortsatt fin helg i By1:)

    klem

    SvarSlett
  2. Heja!
    Ja tenkt, at æ laga mæ blogg. Godt man kan være impulsiv en gang i ny og ne ;-)

    Seff va æ på Chlas ;-), æ e innom der ofte, finn stortsett alt æ treng :-)

    Ja vet du æ så jo at adr til bloggen va feil... så æ må ordne det.... men akk nu har æ pinseferie fra bloggen ;-)

    Ja så jo at du sku på jobb... i detta været!!!

    Klemmm tilbaks!

    SvarSlett