tirsdag 24. mai 2011

Vognpledd...

Jeg har på ingen måte oppfunnet kruttet, jeg har bare "skredder"sydd ett pledd til Linus` vogn :) Jeg har lenge hatt i tankene å sy en sommer-pose, men har slått det fra meg. Han bruker dyne nå å synes det fungerer veldig fint, er ett luftig alternativ som man kan løsne og åpne etter temperatur. Men i bunnen av vogna er det ikke så mykt og behagelig for lille linus. Frem til nå har han hatt ett lammeskinn med ett pledd over, men jeg ønsket ett bedre alternativ :-) Men lammeskinnet beholder vi ennu en stund til !
 

Litt av ett stoff ;-)

Vanlig bomullsstoff på den ene siden,
dobbel-fleece på den andre siden

Åpning på den ene siden, for å trekke ned over
ryggen på vogna.

Mykt og deilig, ingen harde kanter
-akkurat slik en liten Linus må ha det ;-)
Etterhvert må kanskje selene i vogna benyttes.... ;-), evt må jeg lage hull i pleddet for dem. Men når den tid kommer blir det nok en tur innom Åhlens og KID. Denne prøve-runden brukte jeg fleece og stoff som jeg hadde liggende fra før.

Endelig er symaskinen igang igjen. Det er nå bra morsomt å sy, viss man ser bort i fra nåler som knekker, tråder som må festes (IGJEN) og for ikke å snakke om når man går fri for undertrå ;-)

Etter Linus sovnet ikveld, har jeg rukket å gjøre en hel del her hjemme. "Det som er gjort idag, slipper man å gjøre imorgen"... :-)

Ha en fin dag imorgen dere!

3 kommentarer:

  1. Den var jo virkelig en snedig sak, helt "i stil med" Linus. Jammen bruker du dagan godt... :)

    SvarSlett
  2. Sååå flink du e, artig med syprosjekta ja. :)
    ...selv om æ kjenne mæ igjen i div. heftelsa (som gjerne oppstår rett før man e ferdig og har det travelt..)
    Kjempefin blei den!<3
    Klem

    SvarSlett
  3. Takk mamma <3

    Ja heftelsan, kom for min del, før æ va kommet helt igang, så måtte ta en liten time-out...;-)
    Takk Kristin :))

    SvarSlett