søndag 29. mai 2011

Peanøttkake, eller?

Jeg har bakt en av mine favorittkaker i helgen, peanøttkaka. Har tidligere kun fått den servert, aldri bakt den selv! Men en så god kake, bør man ha en viss patent på, så ...
-Allerede fredag kveld knuste jeg kjeksen + hakket peanøttene. Først lørdagsmorgen lagde og stekte jeg bunnen. Og lørdag kveld pyntet jeg og lagde fyllet. Hehe.. Tror ikke at jeg tidligere har "brukt ett døgn" på en kake, men kanskje blir det ikke siste gang
;-)

Linus fornøyd med ny leke, fra kjøkkenskuffen ;-)

Mamma ska du aaaaldri bli ferdig me`den kaka eller???


Peanøttkaka??
Joda det er peanøttkaka. Men skjønner det GODT om du ikke kjenner den igjen :-) Kremen skal vell strengt tatt være mellom bunnen, altså når den er delt i to. Men det er ikke bare-bare med en slik bunn. Kunne nok evt stekt bunnen i to runder..,men da hadde jeg kanskje ikke vært ferdig med kaka ennu....;-) Så når sjokoladekremen ble smurt oppå kremen, så blandet dette seg som dere kan se. Pynten oppå kaka skal være peanøtter, men endel småksprøver i forkant, gjorde til at jeg hadde akkurat nok nøtter til bunnen
;-) Derfor er hakket sjokolade pynt for denne gang! haha ... opplegg dette!

Men viktigst av alt! -kaka smakte like godt som de jeg har fått servert, og det er jo det viktigste... vell??? :-)

Idag har det vært nesten som en sommerdag, sol og varmt! Rune holdt seg hjemme og restituerte... eller hva man kaller det når man har vært på sjallabais med gutteklubben-grei og sett fotball & kost seg ;-)

Ps: igår var vi forresten på Alfheim og fikk med oss Mjølner seire over Skarp... vi fikk med oss 1omgang om ikke annet, før vi dro hjem og fikk grøt på bordet :-)
Fin søndag til dere!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar