onsdag 25. mai 2011

My PRIDE & JOY...

er selvfølgelig Linus! MEN om vi ser bort fra det åpenbare, så har jeg plutselig noe annet jeg er veldig stolt av. Usikker om det er tilfeldigheter som gjør at den har utviklet seg slik den har....- jeg velger å tro at det er grønne fingre og plenty of TLC :-)


Orkide`en i full blomst!
Denne orkide`en hadde jeg egentlig gitt delvis opp for flere måneder siden. Jeg hadde tre orkide`er på ett tidspunkt, og alle så ut til å trives og ha det bra. De hadde blomstene intakt i månedsvis. Men det siste halve året har vi vært mye i Narvik over lengre tid, og da gikk det sakte men sikkert galt med alle tre. De to andre plantene valgte jeg å kaste etterhvert, men denne beholdt jeg fordi bladene fortsatt var fine, selvom stilken var blitt tørr og brun.. Jeg har mer eller mindre glemt av planten en stund, men har vannet den ca hver mnd. Å her for noen dager siden så jeg plutselig at det var kommet ikke mindre enn fire nye knopper! Å bare på tre dager har den ene, åpnet seg helt! Jeg er sååå stolt! Men livredd for å gjøre noe galt. Så den blir stående der den alltid har stått i vinduskarmen, og får samme behandling som før. Hverken mer eller mindre... ;-) Tvi tvi...
Ha en fin onsdag!

4 kommentarer:

  1. det der skjedde m en æ fikk i bursdagsgave, blomstra av, så plutselig 3 nye knoppa! du må ik fløtt den fikk æ høre, å ett eggeglass vann i uka. æ skjølle min under springen sporadisk å lar det renn av, å så står han på benken...:) lykke til!

    SvarSlett
  2. Æ har aldri fulgt det rådet om ett eggeglass iuka... dem har fått renne litt under springen på lønningsdagen og så renne av (dvs 1x pr mnd) .... å e jo det som har ført til at den står i sin prakt nu :) så... whatever works :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilda,- og det kan ikke sies ofte nok,- vær ikke for snar å kaste nokka som helst....

    SvarSlett
  4. Ja mamma, det e sant det! E vell derfor man har skap og boder fullt opp ;-)

    SvarSlett